Jesus, Take The Wheel

3月 10, 2008 dawning06 0 Comments



凱莉安德伍在農場環境下長大,3歲起就愛在教堂中高歌,一路唱到小學的音樂劇公演,在成長的歲月裡,鄉村樂以及80年代的流行樂始終是安德伍的最愛,就讀大學時,她無意間接觸到Patsy Cline、The Carter Family等鄉村傳奇藝人的事蹟,更加深了她對鄉村樂的熱情,在報名參加了歌唱競賽節目「美國偶像」比賽,獲得第4季的冠軍。因此,當她贏得了灌錄專輯的機會,鄉村樂曲風自然成了首張專輯的主軸,Take The Wheel 為專輯冠軍曲。此歌描述單親媽媽的辛酸與無奈,在信心枯竭並危險之時,將一切擺上交託於主,讓主掌權。

She was drivin' last friday on her way to Cincinnati
上星期五她開車回辛辛那提
On a snow white Christmas Eve
在一個白色聖誕節的前夕
Goin' home to see her Momma and her Daddy
準備回家探望父母
With her baby in a back seat
與她坐後座的小孩
Fifty miles to go and she was runnin' low
On faith and gasoline
離家還有50哩要走,然而她的信心和汽油卻將要耗盡
It'd been a long hard year
那是一個漫長又艱難的一年

She had a lot on her mind and she didn't pay attention
許多事在她腦中盤旋並且使她分心
She was goin' way too fast
她開的太快
Before she knew it she was spinnin on thin black sheet of glass
在她回神之前她已經在一片黑色玻璃板上打轉
She saw both their lives flash before her eyes
她的一生在她雙眼閃過
She didn't even have time to cry
她甚至連哭喊的時間都沒有
She was so scared, she threw her hands up in the air
她非常的害怕, 她舉起她的雙手

Jesus take the wheel
主阿 請與我同在(主阿 求祢掌權)
Take it from my hands
從我的手中接過去
'Cause I can't do this on my own
因為我沒有辦法獨自做到
I'm letting go
我想要放開一切
So give me one more chance
所以再給我一次機會
Save me from this road I'm on
在路途中保護我
Jesus take the wheel
主阿請與我同在

It was still getting colder when she made it to the shoulder and that car came to a stop
她把車停在路肩而天氣變得越來越冷
She cried when she saw that baby in the back seat sleepin' like a rock
當她看到後座嬰孩依然熟睡, 她終於痛哭失聲
For the first time in a long time she bowed her head to pray
長久以來第一次她低頭俯伏祈禱

She said I'm sorry for the way
她說我對此感到抱歉
I've been livin' my life
我一直活在自我為中心
I know I've got to change
我知道我必須改變
So from now on tonight
所以從現在開始
Jesus take the wheel
主阿請與我同在
Take it from my hands
從我的手中接過去
'Cause I can't do this on my own
因為我沒有辦法獨自做到
I'm letting go
我想要放開一切
Save me from this road I'm on
在路途中保護我
Jesus take the wheel
主阿請與我同在
Oh Jesus take the wheel
喔!主阿請與我同在
Oh Im letting go
我想要放開一切
So give me one more chance
所以再給我一次機會
Save me from this road I'm on
在路途中保護我
From this road I'm on
在這路途中
Jesus take the wheel
主阿請與我同在
Oh take it take it from me
喔!接過去,從我的手中接過去
OooooooooohhhSo give me one more chance
所以再給我一次機會

0 Comments: